Jeśli czytasz, to wpisz komentarz. Dziękuję!

czwartek, 19 marca 2015

Wiosna i czosnek

Pora jest taka, że zarówno domowe zapasy czosnku jak i te dostępne w sklepie zaczynają kiełkować. Czosnkowe ząbki stają się twarde, drewniejące i pozbawione aromatu.
Co robić?
Ja kupuję takie kiełkujace główki czosnku z przeceny, umieszczam w miseczce wymoszczonej płatkami higienicznymi (może być lignina lub wata), podlewam wodą i po paru dniach mam...
... świeże, zielone piórka czosnkowe!
Idealne na kanapki, do sałatek, kaszy, ziemniaków lub sosów.
Są w smaku mniej intensywne niż ząbki, łagodniejsze, a poza tym są zielone!
Polecam :)

Warto też dodać, że należy używać wyłącznie polskiego czosnku, te importowane są tak zaprawione chemią, że nigdy nie zakiełkują...
Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Nie wpadłabym na to! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hana, polecam!
    Ja uwielbiam czosnek jako dodatek do potraw :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Munia ma się lepiej, kuleje, ale idzie ku lepszemu :)
    Ma apetyt i dobry humor!
    Jestem dobrej myśli...

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę. Wszystko będzie dobrze, zobaczysz! Posmyraj Munię tam, gdzie najbardziej lubi:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cebulkę tak robię, na szczypiór, ale z czosnkiem to by mi to głowy nie przyszło. Dobra podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czosnek ale nie wiedziałam że czosnkowy szczypior też się nadaje do jedzenia - niby czemu nie ale nigdy nie jadłam. Dziki za pomysł, podoba mi się. A czosnek tylko z polski, najlepiej od rodziców:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wpadłm na ten pomysł dopiero w ubiegłym roku :)
      A przecież każdej wiosny kiełkował...tyle zmarnowanych lat :(

      Usuń