Jeśli czytasz, to wpisz komentarz. Dziękuję!

piątek, 6 sierpnia 2010

Małosolne

Nastawiłam ogórasy, byłam na targu i takie były piękne...


Lubię małosolne aromatyczne, kilkudniowe - bardziej ukiszone.

Oto prosty i skuteczny przepis:
- ok. 2 kg ogórków gruntowych
- główka czosnku
- korzeń chrzanu
- koper
- 2 l przegotowanej, letniej wody
- 2 kopiaste łyżki soli
- piętka żytniego chleba
- 2-3 listki wiśni (aby ogórki pozostały jędrne)
I teraz: ogórki myję w zimnej wodzie i układam w słoju (poj. 4-5 l) przetykając koprem, czosnkiem, chrzanem i listkami wiśni. Ząbki czosnku dodatkowo kroję na połówki, aby wyciągnąć więcej aromatu. Gdzieś w środek dodaję piętkę żytniego chleba (aby zainicjować i przyspieszyć proces zakwaszania) i wszystko zalewam letnią solanką.
Słoik z ogórkami nie powinien być szczelnie zamknięty.

i to wszystko:)
smacznego!

4 komentarze:

  1. Takie czary -mary zrobił migiem mąż u mnie na wsi, ale tak szybko, ze nie udało mi się podejrzeć. Dzięki, przepis zapisałam i teraz ja go mogę zaskoczyć!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakt, nie ma przy tym za dużo roboty:) przy tym koszty minimalne a zawsze pod ręką coś własnej roboty! Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  3. mniammm...uwielbiam ogórki małosolne :-)
    moja mama dodaje jeszcze ziarna gorczycy i liście porzeczki, dodaje aromatu, a gorczyca ponoć zapobiega szybkiemu psuciu się. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak, i już po nich, trzeba nastawić nowe.

    Małosolne mają zwykle tak krótki żywot, nie ma czasu aby zmiękły jak kapcie ale jak doda się listki to bez ryzyka można potrzymać dłużej.

    Oksano, gorczycę u nas dodaje się zwykle do ogórków konserwowych i korniszonów - czyli w occie.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń